Numai uniţi, putem distruge orice SISTEM ostil animalelor şi mediului ! Dumnezeu ne va face Dreptate!

MOTTO: Nicio cauză nu e pierdută dacă a mai rămas un nebun să lupte pentru ea. 

Aakash Web Announcer plugin

Poliţia Animalelor s-a născut…moartă.

Organizaţiile de protecţie a animalelor şi simpli iubitori de animale au fost de acord că, România, are nevoie de o instituţie independentă care să sancţioneze cruzimile faţă de animale. Încă din anul 2001, odată cu instaurarea pe scaunul de primar general al Bucureştiului a lui Băsescu, violenţa, intoleranţa, cruzimile fără precedent împotriva animalelor devine emblema României. Fără nicio deosebire, partidele politice promovează cu grijă violenţa şi intoleranţa împotriva animalelor şi a iubitorilor de animale. Anul 2007 debutează cu redactarea de către FRPCA a unui proiect de lege privind prevenirea cruzimilor faţă de animale şi înfiinţarea Poliţiei Animalelor. Proiectul este prezentat unui parlamentar independent la acea oră care şi la asumat ca iniţiator reuşind să coopteze alţi 8 parlamentari de bună credinţă (http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?idp=8414).
Campania postului de televiziune ProTv – „Stop torturării animalelor!” promovează acest proiect şi reuşeşte să strângă peste 300.000 de semnături pe care le depune parlamentarilor într-un cadru oficial. (http://stirileprotv.ro/campanii/stop_torturarii_animalelorcruzimea-fata-de-animale-ar-putea-fi-pedepsita-cu-10-ani-de-inchisoare.html).
Cruzimile la care erau supuse animalele umplu „ştirile” zilnice ale acestui post dar şi internetul. Proiectul cuprinde la art.1 alin.2 prevederea expresă prin care: „Se înfiinţează la nivel naţional, Poliţia animalelor cu atribuţii de organizare şi funcţionare, de verificare şi control privind bunăstarea şi protecţia animalelor şi prevenirea cruzimii faţă de acestea”.

Interesele parlamentarilor, conduşi de baronii locali şi primari, fac ca acest proiect să fie … respins, deşi necesitatea adoptării acestuia conducea spre civilizaţie, nonviolenţă, etc.
Cu toată opoziţia parlamentarilor, a oamenilor politici, a unei părţi a mass media ostilă şi manipulatoare, a reprezentanţilor administraţiilor publice, reprezentanţii organizaţiilor de protecţie a animalelor participă alături de senatorul Marius Marinescu, iniţiatorul legii privind modificarea şi completarea Legii 205/2004 privind protecţia animalelor , la redactarea acesteia (http://www.mediafax.ro/social/noua-lege-a-protectiei-animalelor-promulgata-de-basescu-2330875) Nu renunţă nici la înfiinţarea Poliţiei animalelor care, nu este acceptată, iarăşi, de către parlamentari şi primari speriaţi de posibilitatea „apariţiei” unei astfel de instituţii independente care le-ar putea da planurile mârşave peste cap. Legea are un articol definitoriu şi foarte important, interzicerea eutanasierii „câinilor, pisicilor şi a altor animale”. Odată cu meschina şi mârşava „modificare” a OUG155/2001 din 2013, reprezentanţii FPAM solicită expres înfiinţarea Poliţiei Animalelor şi depun un proiect în acest sens Guvernului României, în speţă Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor. Meschin şi arogant, Guvernul prin ANSVSA încearcă să închidă gura organizaţiilor şi iubitorilor de animale, temându-se de acestea, prin acceptarea înfiinţării unei astfel de instituţii dar în subordinea ANSVSA şi numai pentru a deţine controlul acesteia. Mai mult, se încearcă cooptarea unor reprezentanţi ai protecţiei animalelor (Kuky Bărbuceanu) în structura acestuia pentru a preveni reacţii din partea iubitorilor de animale sau ai organizaţiilor de protecţie a animalelor. „Numirea” vine ca urmare a vizitei preşedintelui ANSVSA, Mănăstireanu, în Austria, este lesne de înţeles de ce. FPAM a fost împotriva subordonării acestei instituţii ANSVSA-ului şi a cerut public demisia preşedintelui ANSVSA fapt pentru care a şi fost criticată excesiv de către noii acceptaţi în structură.
Nimeni nu doreşte existenţa unei intituţii care ar sancţiona cruzimile faţă de animale acestea petrecându-se cu prioritate în serviciile publice de gestionare a câinilor, ilegalităţile în traficul de animale în care sunt implicaţi medici veterinari şi reprezentanţi ai DSVSA judeţene precum şi abuzurile reprezentanţilor ANSVSA, implicit DSVSA judeţene impotriva iubitorilor de animale sau a organizaţiilor de profil.
Instituţia nou creată nu se numeşte Poliţia Animalelor ci Poliţia Sanitară Veterinară a Animalelor şi deşi are ca atribuţii, prevederile conform art.59 – pag.108 din ROF ANSVSA/2014, multe activităţi au fost „traduse” şi „transpuse” specific în art.32 (pag.37) ROF DSVSA/2014 judeţene acestea reducându-se doar la :
– (2) verifică modul de aplicare a legislaţiei în vigoare cu privire la gestiunea câinilor fără stăpân;
– (3) controlează, centralizează, verifică şi raportează la A.N.S.V.S.A. prin DSVSA datele cu privire la numărul de câini înregistraţi, numărul de microcip sau al mijlocului alternativ de identificare, numărul fisei de adopţie, data vaccinării antirabice,data sterilizării,data predării cadavrelor către societăţile care execută incinerarea precum şi numele persoanelor care a instrumentat manoperele respective;
– (4) implementează planurile de control privind activitatea de gestiune a câinilor fără stăpân;
– (5) verifică planurile de gestiune a populaţiei de câini fără stăpâni elaborate şi aplicate de către serviciile specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân, respectiv operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân;
– (6) verifică, pe baza procedurilor şi a algoritmului de evaluare elaborat de A.N.S.V.S.A. fezabilitatea planurile de acţiune elaborate privind gestionarea populaţiei câinilor fără stăpân;
– (7) controlează completarea registrelor de la sediile adăposturilor publice şi private pentru câinii fără stăpân conform procedurilor stabilite de A.N.S.V.S.A;

Este de înţeles de ce Poliţia Animalelor nu există în acest moment, ci există departamente care se ocupă de câinii fără stăpân, pe hârtie, iar pe „teren” se ocupă de orice altceva. Este de înţeles de ce în astfel de posturi sunt numite persoane care au fost muşcate de câinii „fără stăpân” care au o iritabilitate nemascată atunci când sunt chemate să dea curs unor sesizări privind cruzimi faţă de animale şi incălcări, de către autorităţile publice, a legilor (OUG155/2001, Legea 205/2004, etc).
Nicio instituţie publică, ANSVSA sau DSVSA nu are afişate numele persoanelor angajate în Poliţia Sanitară veterinară a animalelor şi nu există un număr de telefon la care pot fi formulate sesizări în regim de urgenţă, cruzimea faţă de animale fiind o situaţie de urgenţă şi nu una care intră sub incidenţa „corespondenţei” sau a legii 544/2001. Este jignitor ca reprezentanţii ANSVSA sau DSVSA să nu cunoască faptul că din 27 februarie 2014 România nu mai are oficial câini fără stăpân, sau nu au interesul ca cetăţenii să cunoască acest fapt. În acest caz, noi vedem spulberat obiectul de activitate al Poliţiei Sanitare Veterinare a Animalelor. Vom vorbi într-un articol separat care sunt competenţele actuale ale Poliţiei Sanitare Veterinare a Animalelor şi ce nu face sau nu ştie că trebuie să facă. Acest departament al ANSVSA şi DSVSA este inutil, ineficient, consumator de fonduri publice, inclusiv ale iubitorilor de animale, pentru a asista permanent la cruzimi faţă de animale, încălcări ale legilor, dovadă a incompetenţei sau slugărniciei cu care răspund comenzilor politice.
Un departament complice la cruzimi faţă de animale şi încălcări ale legilor cu un program “în intervalul orar 08 – 16” cum le place să spună.

POLIŢIA ANIMALELOR, în România, NU EXISTĂ!   (vezi adresa FPAM către ANSVSA ca urmare a unei sesizări adresate P. S. V. A şi a răspunsului ANSVSA neverificat, aberant, incompetent şi rău voitor). Ea este creată pentru a proteja comiterea de cruzimi faţă de animale şi nu pentru a sancţiona astfel de fapte.
Be Sociable, Share!

Hit Counter provided by Skylight